Advertisement

Main Ad

DAY 14 - Beginning of the terrible journey

DAY 14 Tuesday. 1st April 2003 Ngah hantar sms. Katanya diorang turun Shah Alam, ngan bebudak Kelab Bomba. Kebetulan diorang ader hal kat sini. Aku gi jumpa diorang kat PKNS. Gi makan jer. Sepanjang makan tu kitorang tak borak sangat. Ngah pun tak banyak bercakap. Jumpa Zahar, Bad ngan yang lain-lain jer bukak mulut. 

 "Ipin mana Dee?" Bad tanyer aku. Aku yakin soalan yang sama juga nak ditanya pada aku oleh yang lelain. Tapi tak tahu sebab apa diorang segan nak tanya. 

 "Ipin kerja, kat Putrajaya. Anjer la... kuat sangat ngutuk dia sampai takut budok tuh nok balik Chini." Selamba aku taler ker Njer. Hakikatnya aku nak talerkan pada semua yang pernah kutuk Ipin. 

 "Aper pulok koi. Bad ni ha yang kuat sekali ngutuk." Anjer pulak cuba backing diri sendiri. Ah! Tak kiralah saper pun. Lepas makan aku semawa diorang untuk lepak rumah aku. Takkanlah drive terus balik pahang kot. Sure penat gilernyer. At least sempat gak rest kejap kat rumah aku. Biarlah apa budak rumah aku nak cakap. Yang nyata aku tak nak diorang kater aku tak dapat nak ditumpang. Sebab walau macamaner teruknyer pun kehidupan aku kat sini, diorang tak tahu dan diorang tak patut untuk tahu. Yang diorang tahu, aku dah senang duduk KL. Aku yakin itulah gambaran semua orang. 

 Lebih kurang dalam kul 7 diorang gerak. Ngah hulur kat aku RM20. Sebolehnya aku nak tolak pemberian dia. Tapi keadaan aku membuatkan tangan aku sendiri mula tak sefahaman dengan otak. 

Tunggu Poksu, dia tak sampai-sampai gak. Dekat pukul 4 pagi baru sampai. Wan yang hantar. Aku turun minum ngan diorang kat kedai mamak. Masa tu jugaklah aku pulangkan paku buah keras dekat Wan pasal dier tak tolong hantarkan aku ke Putrajaya masa motor aku pamcit hari tuh. Power jugak aku bagi. Sampai tak tawan nak cakap dier. Tapi aku sound dalam gelak jer la. Tapi aku rasa dia boleh faham.


Kamus Aku
taler = tuju
koi = aku/saya

Post a Comment

0 Comments