Advertisement

Main Ad

Transformasi Danish - Bila orang asyik panggil 'kakak'.

"

Danish ni anak sulung aku. Berbeza dengan adiknya si Faris, Danish nyer rambut memang semulajadi 'rebonding'. So kalau panjang jer, memang automatik jadi cam mushroom. Dan aku rasa tu jer la style rambut yang paling sesuai untuk dia. Ahaks.

Ada gak try 2,3 style rambut lain. Potong pendek, simpan panjang kat belakang la, ada sekali tu aku botakkan terus (habis mengamuk orang lain.. hahaha). Last-last balik ke asal.. mushroom gak last-last! Bukan apa... maintenance pun senang. Aku cuma gunting depan jer jangan bagi rambut dia masuk mata.

Kena panggal 'kakak' ni bukan la perkara baru. Yer la.. budak kecik 3,4 tahun mana nak beza sangat perwatakan diorang dari sudut fizikal. Tengok muka jambu sket, rambut panjang sket, mulalah orang ingatkan pompuan...

""Ni kakak saper nama...?""




""Eh! Abang la....!"" huk~!

Tapi bila makin banyak plak orang yang 'tersasul' macam tu, aku pulak yang naik cuak. Karang nak ke jadi 'hasbab', masin mulut-mulut orang ni karang, kot jadi 'kakak' betul plak si Danish ni karang! Isk!! Selisih!! Sebelum cukup 40 kali orang panggil dia kakak, baik Daddy lakukan sesuatu.

""Danish, Tanggal baju! masuk bilik air, potong rambut!""

Lepas 10 minit... Settle!

Ker still tak nampak cam 'boy' gak lagik? takper.. kasi touch-up sket lagik!

Dah siap spikey cengginih kalau orang panggil ko 'kakak' lagik tak tahu la apa lagik Daddy nak buat...

"

Post a Comment

0 Comments