Advertisement

Main Ad

I've got clone!

Aku mula kenal mIRC masa tahun 98. Masa tu aku study kat UiTM Shah Alam. Zaman tuh harga untuk main internet ni dekat RM4 untuk satu jam. Selepas tu baru aku berjinak-jinak dengan scripting (menghasilkan mIRC yang telah dimasukkan dengan remote-remotes serta arahan-arahan sampingan untuk menjadikannya lebih menarik).

My first script called «§çÅÑÐᦦ» FiÑa£ eÐitioÑ (1st Jan 1999), followed by «§çÅÑÐᦦ p®OteÇtiOn» £imited eÐitioÑ (25th Mei 1999), ©«Ñewßørn Øff¡c¡a£ §¢r¡pt»© FiÑa£ eÐitioÑ (31st August 2000), NBkuiz 2 0 0 1 (2nd March 2001), ©«¢rå§h»© ßàtt£ëÐøøM ²ºº¹ (31st August 2001) dan yang terakhir aku namakan «¢rå§h» ßàtt£ëÐøøM ²ºº² ][UpG®åÐë][ (14th February 2002). Aku pernah hasilkan sari script yang menggunakan command $regex sepenuhnya selepas itu dalam tahun 2003 yang aku namakan §þëëÐ{í££ë® v²·°¹ tapi aku tak pernah releasekan pada sesaper except a few caliqes yang request personally dekat aku.

Apa-apa pun script-script ni taklah sepopular mana memandangkan takde publisiti meluas pun tentangnya. Aku cuma pernah host dekat website newborncrew jer kejap. Memang pada asalnya aku buat tu pun untuk kepuasan sendiri dan kegunaan aku sorang je. Cut da crap. Kita pergi kepada tujuan asal aku tulis mender ni semua.

After almost 3 years stop scripting, (i don't even do chatting nowdays.) semalam someone buat posting dekat forum speedfinger.org claim that he made the 'final version' of craShBattledoom. Kinda surprise for me. Aku kenal budak ni since a couple years. Masa tuh kalau jumpa jer dalam net, sure akan tanyer pasal script baru aku.

So i try to download his script, extract it into my fuckin' drive c, and i run it. Honestly, when someone said he gonna update (make a new version of my script) i tought it was great. But after seing the result, it was just a frustration man. Full of disappointment. Below is my reason for saying that.

1. I cant figure out what was to changes made to that script except a few popups and all the authors name part was changed. But if you read at the Mukaddimah.txt (this my thing actually. Usually people use readme.txt)

Post a Comment

0 Comments