Advertisement

Main Ad

Satu family minum Air Yassin

Semalam lepas jemaah solat isya' dengan isteri dan anak-anak, terpacul dari mulut.

"Malam ni kita buat baca Yassin nak?"

"kita-kita aje ke?" tanya bini aku.

"Kita-kita aje dah la. Nanti amik air Zam-Zam kat bawah, kita niatkan supaya Allah buangkan bisikan-bisikan jahat yang ada dalam diri kita...  Yang sentiasa membisikkan prasangka buruk pada sesama kita, supaya dibuangkan dari sifat malas, supaya Danish ngan Faris rajin belajar... Rajin solat.... "

" Supaya Didi tak marah-marah.. " tokok Danish.

" Haaa.. Supaya Didi tak panas baran sangat ngan anak-anak... Supaya mummy tak jerit-jerit.. Supaya Danish ngan Faris jadi anak yang soleh... " semua senyum.

Habis selesai bacaan Yassin, kami minum sorang secawan. Sedang elok pulak tu. Ngam-ngam je. Siap cukup ada baki separuh cawan untuk Aimy.

" ni untuk Aimy.. Semoga cepat baik demam.. "

Lately ni memang macam ada Something wrong dengan diri ni. Makin tak terkawal pulak si khannaz yang ada dalam darah. Makin banyak salah-faham dengan adik-beradik, dengan mak, kadang-kadang hanya disebabkan benda kecik. Selalu sangat miscommunication.. Misunderstanding.. Kadang-kadang inner monolog ni makin liar dalam kepala. Sentiasa cuba juga nak cari maksud tersirat dari setiap perkataan, bahasa badan, sehingga semua benda dirasakan seakan sindiran.

Kita kena berhenti dari melihat dan mencari salah orang lain... Kena cari jalan untuk membetulkan diri sendiri. Mungkin dalam keadaan diri merasakan sangat bangsat seperti tika ini, buat monolog dalam hati jadi makin tak kenal diri..

Ya Allah.. Jangan biarkan si setan ini menguasai diri dan hati-hati kami...

Post a Comment

0 Comments