Advertisement

Main Ad

Aku 'memblog'kan diri?

Semalam tiba-tiba aku try balik buka blog yang pernah aku register dulu dengan blogger.com. Memang dah lama pun aku register menatang tuh. Tapi tak pernah aku guna. Mungkin sebab takde apa yang aku nak tulis, atau aku sendiri tak tahu apa yang nak aku tulis. Lepas setahun lebih aku jengok balik blog aku tu. Kot-kot la dah 'Drop' macam nickname IRC yang tak guna dalam tempoh 21 hari. Itu pun sebab aku dah takde tempat nak lepak lepas saja aku close Speedfinger.Org buat sementara waktu sebab masalah bandwidth.

Kenapa tetiber rasa nak 'memblog'kan diri? Pada aku jawapannya agak simple. Aku cuma nak satu ruang dimana didalamnya aku boleh rasa aku sorang jer yang betul! Orang lain semua salah. Ruang untuk aku kutuk mender tu, kritik mender ni, komen tentang tu tegur tentang ni. Dan kalau ader yang tak puas hati, anggap saja kita tak sefahaman. Otak kita tidak mentafsir sesuatu perkara serupa. Dan kalau masih tak puas hati, simply click on the back button and never come back here again.

Aku tak bisa luluhkan hatimu
Dan aku tak bisa menyentuh cintamu
seiring jejak kakiku bergetar
Aku tak terpagut oleh cintamu
Menelusup hariku dengan harapan
Namun kau masih terdiam membisu

Sepenuhnya aku ingin memelukmu
Mendekap penuh harapan tuk mencintaimu
Setulusnya aku akan terus menunggu
Menanti sebuah jawaban tuk memilikimu

Betapa pilunya rindu menusuk jiwaku
Semoga kau tau isi hatiku
Dan seiring waktu yg terus berputar
Aku masih terhanyut dalam mimpiku

Taken from PADI new song, Menanti Sebuah Jawaban.

Post a Comment

1 Comments