Advertisement

Main Ad

Share credit prepaid Maxis - Website Hotlink yang macam Cis!!

Semalam abang aku call tanya macamaner nak transfer credit dari dia punya prepaid 017. So aku cakap, type je SHARE Kemudian hantar ke 22121. Cth: SHARE 017615XX15 10 (Try la buat). Simple kan? Tapi masalahnya for the first time ko kena aktivate kan dulu service tu. Caranya? Aku pun dah lupa. Dulu aku dah buat sekali untuk phone aku. Time tuh puaslah surf kat dia punya website cari instruction. So semalam sekali lagik aku masuk ke website dia untuk cari maklumat pasal tu. Macam nak giler mencari. Berbelit-belit. Link sajer sampai 3-4 puluh link. Klick sini, kuar sub-menu. Klick sana kuar lagik sub-menu. Akhirnya dapat gak. Itupun dengan bantuan Googletoolbar!!
Website hotlink yg macam cis!!

1. Memula ko kena bukak http://www.hotlink.com.my/ (jangan keliru. bukan maxis.com.my)
2. Pas tu ko Klick kat menu ABOUT HOTLINK
3. Then klick kat menu 017 Prepaid (so pengguna 012 sekali lagik terkeliru kat sini!)
4. After that ko kena klick kat Top Up Channels (a lil' bit confuse gak. kita bukannya nak topup!)
5. Then baru ko nampak Share-a-Top Up punya button. Yang bodohnya title tuh diorang gunakan file GIF, shareatopup_title.gif dan mender ni la yang menjadi masalah bila ko try nak cari guna search box. Memang takkan jumpa la.

Senang kata, bagi memudah kan korang, terus jer klick kat sini:

Sure bagi pengguna Celcom pun ader gak nak still tak tahu macamaner nak share credit atau credit transfer ni. So kalau ader, ko follow jer la instruction kat bawah nih.
Image hosted by Photobucket.com

P/s: Remember. For maxis, they charge 50 sen for each transfer. Celcom aku tak pasti.

Post a Comment

0 Comments