Advertisement

Main Ad

Kerabat di raja naga

Tadi Long tetiber call kater yang dia dah ader kat depan pintu pagar rumah aku. Padahal hari baru kul 5.00pm. Memang stail long macam tu. Then, aku tak dapat nak tolong dia dari kena menunggu aku hampir sejam kat depan tu. Mulanya aku ingatkan main discussion pasal Ngah nak bertunang hari raya ke-2 ni, rupanya tidak. Tumpuan cerita lebih kepada Dragon Family nyer planning. Aku dengar jer la explaination dia. Nak complain lelebih kang dia kata aku 'negatif' sangat pulak.

Malam tu gerak gi Shah Alam, jumpa Teh bawak gi makan-makan kat section 2. Long open table. Kekadang tu aku pelik juga ngan long ni. Dia takde kerja tetap, tapi boleh ulang-alik ke Pahang sampai sebulan 2,3 kali. Handphone memanjang tukar baru, pas tu boleh lagi belanja-belanja makan macam ni. Murah betul rezeki dia...

Dalam masa makan tu memacam isu keluar. Sampailah ke citer Ayah Pin, Ustazah Masitah, Astora Jabat, macam-macam lagik. Seronok open cerita-cerita macam ni. Sebab long akan kaitkan ngan sirah-sirah zaman nabi, zaman para sahabat... Insaf jap. Biler sentuh tentang isu 'darurat' ustazah masitah, long cuma kata


"Tak boleh ikut akal, kena ikut taqwa. Bersangka baiklah dengan Allah, takkan la Allah sanggup suruh kita melacur untuk dapatkan sesuap nasi. Kalau bebetul kita ikut dari segi taqwa, mesti kita lebih rela mati dari buat perkara macam tu... "

Dan dari situ aku terfikir, kalau ikut taqwa, wujudkah lagi istilah darurat itu sendiri.........?

Post a Comment

0 Comments