Advertisement

Main Ad

DAY 2 - Beginning of the terrible journey

DAY 2 Thursday. 20th March 2003 Aku bangun Wan dah takde. Kerja gamaknya. Masa tu dalam kul 11 tengahari. Ada member dia baru lepas mandi, masuk bilik depan. Dah la sekor pun mamat dalam rumah nih aku tak kenal, diorang pun tak kenal aku, segannya tuksah cerita lah. Itu baru sorang. Wan cakap dia duduk berenam kat rumah nih. Lagi empat orang aku pun tak tahu kepala macamana. Ye tak ye, lepas mandi aku terus keluar. Dah la tak tahu pulak nak pergi mana. Kepala ni dari tadi memikir siapa lagik yang aku kenal dekat Shah Alam nih. Kalau tak cerita, mampus pun orang tak tahu keadaan aku masa tu. Lonely gila rasanya! Call Aie. Dia kat office. Pukul 4 petang kang baru balik. Call pulak Maz. Nak tanya dah ada orang masuk ke belum rumah dia. Sebab hari tuh memang dia tengah cari orang untuk menyewa dengan diorang. Segan jugak kalau nak ikutkan. Hari tu aku janji nak duduk dengan dia bulan 2 lagik. Tapi aku datang pun tak masa tu. Mujur dia kata kosong lagi. Aku ingat nak gak gi tengok keadaan rumah dia. Kalau aku rasa lebih bagus dari keadaan rumah Wan, baik aku duduk ngan Maz je. Cari tempat nak makan tengahari dulu. Memula teringat gak nak makan kat sec 2. Tapi malas pulak kalau terserempak dengan Sue. Buat tambah sakit aku jer. Kalau boleh biarlah aku dengar cerita tentang dia dari mulut orang jer. Tak sanggup aku nak tengok dengan mata kepala aku sendiri dia berkepit dengan balak baru dia. Apalagi kalau dia menccebik sambil meludah ke kaki aku melihat keadaan aku skang nih. Isk! Tak nak aku. Kalau aku dah pulas stering Honda CRX nanti, nak jumpa 10 kali pun takpe. Gi Sec rumah Sany, dia takde. Kereta pun tak nampak. Makan sensorang kat Sec 13. lepas makan aku masuk CC. jumpa plak ngan Yus (alexibodom). Duduk jer dalam tuh teman dia buat assignment. Pukul 4:30 petang baru baru aku keluar masa Aie datang. Ajak Aie minum. Layan borak sampai kul 8. macam-macam yang kitorang borakkan. Nak balik karang, Wan dah tentu belum balik. Dia balik kerja pukul 10 malam kang. Itupun kannyer terus balik rumah. Aku? Nak gi mana? Ajak Aie pergi rumah Maz kat Sec 7. tengok jer keadaan rumah Maz, terus aku tak pikir panjang, terus kompom duduk dengan dia. Malam tu jugak aku amik beg rumah Wan. Dan seperti yang aku jangka, Wan belum balik lagi. Fuh~ Camaner dier boleh ajak aku port dengan dia? Sedangkan dengan memember rumah dia sorang pun dia tak kenalkan dengan aku. Hish~!! **** Wan: Best kalau lepak untuk enjoy, time kita ada duit. Kamus aku Port = duduk/tinggal/lepak

Post a Comment

0 Comments