Advertisement

Main Ad

DAY 3 - Beginning of the terrible journey

DAY 3 Friday. 21st Marh 2003. Ermm... secara keseluruhannya rumah ni (rumah Maz) dah cukup bagus. Sewa murah (RM80 sorang), fully furnish. Well... asalnya memang rumah kosong, tapi memember Maz ni memang jenis budak yang mengupul reter. Ada yang beli TV, ada Bilik seorang hacker pencen...yang beli peti sejuk, ada yang beli sofa, dan diorang dah start kumpul barang dari memula belajar kat sini lagi. Mungkin ini salah satu sebab buat pergerakan aku dalam rumah ni rasa canggung sikit. Yer lah. Aku masuk sini sehelai sepinggang jer. Aci ke selimut pun takde!! Dan selain dari Maz, memang aku dah tak kenal sesapa kat rumah nih. Yang ada skang ni pun Cuma sorang budak bilik depan ngan member school diorang. 2 orang lagi budak bilik sebelah Maz kater balik rumah diorang kat KL. Walaupun pergerakan aku kat sini sedikit terbatas, aku banyak habiskan masa dalam bilik jer, tapi sekurang-kurangnya berjaya menahan aku dari ingin keluar, nak gi cc, nak gi sec 13, nak jumpa bebudak. Kiranya aku dah dapat semula mood masa zaman duduk sec 18 dulu. Erm... aku rindu pada Brigade 405!! (nama gelaran rumah sewa lama aku kat sec 18). Tapi di sebabkan rumah ni pun duduk berlima jer termasuk dengan aku, so aku tak lah terasa sangat. Dan Maz pulak takdelah tinggalkan aku sensorang tercongok kat umah. **** Maz: Selama ni aku ingatkan dia ni gila. Rupanya jauh lebih waras dari manusia lain... Kamus aku Aci ke = sampaikan
reter = harta

Post a Comment

0 Comments