Advertisement

Main Ad

Raya dari dalam jiwa...

Pagi lagi dah bangun. Takde la pagi sangat pun, dalam kul 7:30am gak la. Tapi nak compare ngan raya-raya yang lepas, ni dah cukup awal la ni. Siap-siap untuk nak semayang raya. Tahun ni semayang raya kat Masjid Putrajaya la nampaknya. Dan lagi, semayang rasa dengan isteri. Ahaks. Cam bagus jer..

Masjid penuh sampai ke luar. Penuh dengan orang Indonesia, Myanmar, Bangladesh, orang Afrika pun ada. Orang melayu cuma yang balance-balance yang belum balik lagi macam aku ni lah. Habis je sembahyang raya, balik rumah kejap packing barang. Terus gi rumah Abah ngan Mama kat percint 8. Beraya dengan diorang dulu. Makan lemang yang aku bakar semalam. Ahaks!! Camaner jadik ngan lemang? No Comment!

Kitorang bertolak dalam pukul 11 tengahari. Aku dah melayang-layang nak tidur. Semalam tidur kul 5 layan ngOh chatting kat YM. Hish. Boleh ke aku drive ni karang?! On the way Abah aku a.k.a Tenno Gelap SMS. Dia kata diorang semua ada kat kampung tok aku di Chenor. Tahun ni diorang dah pakat adik-beradik nak buat semula tahlil macam 10 tahun dulu. Dah lama betul tak tahlil di kubur pepagi raya. Kalau masa aku kecik dulu tak pernan miss. cukup suka. Sebab masa tahlil, tengah tadah tangan tu nanti akan ader pakcik datang letak duit. Hehehe. Sempat dulu beraya rumah tok andak. Kemudian baru gerak ramai-ramai ke kubur. Dah semah kubur. Agaknya lama sangat tak pergi la ni... Memasing ambik port. Aku ngan Abg long duduk kat kubur arwah tokki (abah kepada aboh koi).




Lepas tahlil singgah rumah tok chik. beraya kat situ dulu. hai... baru kawin ni kena lah tunjuk isteri kita kat sanak keluarga. Maklumlah masa kenduri harituh bukan nya semua dapat datang. Nanti dikatakan tak mengenal saudara pulak. Lepas rumah tok chik, mak a.k.a Hitomi ajak gi rumah tokki (abah pada mak aku) kat Kg. Gumai. Mulanya nak tengok je. Tangkap-tangkap gambar mak ngan adik-adik aku semua sama tokki. Tapi melihatkan keadaan tokki, kesian pulak. terus kitorang decide bawak balik Chini je. Duduk kat kampung ni bukannya ada siapa yang nak jaga. Apa nak kata, dekat 5,6 kali berenti. Tokki memanjang muntah. Orang tua tu tak biasa jalan jauh ngan kereta. Sian.



Hai penat.... series penat!!

Post a Comment

0 Comments