Advertisement

Main Ad

Maafkan abang...

Orang kata anak pertama simbol AIR, Anak kedua TANAH manakala anak ketiga ni simbol API. Dan aku dari kategori ini. Hampir segenap ruang dalam diri aku dipenuhi kemarahan, dendam, kebencian, buruk sangka, panas baran dan aura membunuh biru kehitaman~!

Aku sedar keadaan ini. Dan aku sudah berusaha untuk ubah. Risau kalau-kalau dunia sekeliling aku kontang akibat dari kepanasan yang aku lahirkan. Tapi api tetap api. Ia perlukan air untuk padam. Bertuahnya aku kerana mendapat insan bersimbol AIR untuk jadi pendamping. Malangnya si AIR kerana mendapat aku... Sifat penyabarnya meredakan kemarakan si API. Ia tidak seperti angin yang hanya membesarkan lagi kemarakan api. Sejuk pelukannya membuatkan API hilang sifat. Namun sampai bila si AIR mampu bertahan....? Minta lahir seorang lagi AIR bagi menampung kemarakan si API....

*** someone have to teach me 'bout ANGER MANAGEMENT~!

Post a Comment

3 Comments

  1. yanie dah lama sentiasa maafkan abang....

    ReplyDelete
  2. want to know what... aku ada cara macam mana ko nak kawal kemarahan ko. sebelum tu aku bagitau dulu kenapa aku yakin dapat tolong ko. aku pun keturunan dari pahang. understood kan orang pahang ni panas baran. bapak aku penah belasah aku dengan batang ubi. pakcik aku berparang dengan orang. tapi aku dapat kawal. rahsianya satu je... senyum banyak-banyak. lepas tu yang lain-lain akan datang pelan-pelan. sabar, tawakal dan yakin. eddie, aku kenal ngko lama dulu lagi. tak pasti ko ingat aku atau tak. ko ni pelembut orangnya sebenarnya, tapi ada semacam kemarahan dalam hati ko. ko ingat lagi masa kaset yang ko rakam tu terpasang kuat kat asrama lepas jumaat. LOOOOONDUDDDD. Ingat??

    ReplyDelete
  3. erkkkk...
    siapakah engkau wahai member lama? seakan kau tahu sejarah asal usulku. hahhahahahha

    weis saper nih? isk!!

    ReplyDelete