Advertisement

Main Ad

Kaki spam di facebook akhirnya ditangkap!

"

IMPIANA RESIDENCE: Memang tujuan ramai orang mendaftar di laman-laman social adalah untuk bertujuan bersocial di alam maya.

Disamping dapat mengeratkan hubungan dengan sahabat dan kenalan lama serta saudara mara ia juga boleh menjadi medium untuk mencari kenalan baru malah kebelakangan ini ia menjadi salah satu medium perniagaan yang sangat penting.

Namun ini tidak bermakna yang kita secara tidak langsung mendedahkan identiti kita kepada kaki-kali flooder dan spammer yang sering menhantarkan message-message yang ntahaperhaperntah yang mana ianya ditulis dalam bahasa yang tidak pernah digunakan oleh penduduk bumi dan sangat sukar untuk difahami.


Betul?

Malam ini, 2 orang caught red-handed ketika sedang menjalankan aktiviti yang menyalaki etika ini. Ia dikesan ketika salah seorang daripada mereka dipercayai abang kepada yang seorang lagi berkata ""jom kita pelad didi""


Keduanya langsung sedikit pun tidak merasa bersalah

Ketika keduanya ditangkap, bukti dari kegiatan mereka masih terpapar di monitor dipercayai tidak sempat dipadam ketika serbuan dibuat.

""Saya memohon maaf secara terbuka kepada semua mangsa yang terlibat..."" kata Daddy kepada 2 budak bertuah terbabit ketika ditanya.

"

Post a Comment

0 Comments