Advertisement

Main Ad

Melayan emO


Thanks for those yang ada sharekan link-link video ni. Walaupun most of it dari iklan-iklan kat tv tapi banyak juga yang aku tak pernah tengok. Moga kita boleh ambil sedikit iktibar dari video-video tersebut sambil menilai dimanakah kita berpijak sekarang ini.

Sebuah perjalanan yang aku harap masih mampu meruntun jiwa-jiwa moden yang ganas kita semua ini.

Sembahyanglah kamu sebelum kamu disembahyangkan.


 
Kita takkan pernah merasakan yang diri kita bertuah sehingga kita melihat malang yang bertimpa-timpa pada insan lain...


 
Mengingatkan aku yang kita tak boleh jadikan dugaan dan ujian sebagai pelemah semangat untuk kita terus berusaha untuk berjaya. Dugaan dan cabaran hanya akan menjadikan kita lebih kuat.

 

 
Sebuah iklan dari negara jiran (Thailand) yang sangat menyayat hati.


 
Bertapa banyaknya pemberian ibu kepada seorang anak. Tapi sebagai anak kita tak sedar yang kita asyik meminta itu dan ini sehingga sampai satu tahap sudah tiada lagi kesempatan untuk kita pula yang memberikan untuknya. Seorang ibu akan tahu apa yang dimahukan oleh anaknya walau tanpa perlu kita menzahirkannya. Tapi seorang anak biasanya buta dalam menilai apa yang sebenarnya seorang ibu mahukan darinya. Moga masih belum terlewat...

Nangis dok...?

Banyak lagi commercial yang sangat bermutu. Rasa kalau boleh semua nak lambakkan kat entry ni. Sekurang-kurangnya boleh menyuburkan jiwa dikala idea tengah kontang untuk menulis ni.
Perlu dipupuk semula nilai emO dari dalam diri masing-masing dikala manusia makin hilang keperikemanusiaannya.."

Post a Comment

0 Comments