Advertisement

Main Ad

Study week

Start semalam bermulalah study week untuk Danish ngan Faris. Next week diorang dah mula exam. So no more computers, no game, PS2 dan lelain. Jangan mimpi nak dapat bukak DOTA 2 dalam 2 minggu ni.

Untuk Abang Danish, dia dah darjah 3. Senang sikit sebab dia dah faham apa yang dimaksudkan dengan ulangkaji pelajaran. Dia dah tahu sendiri baca buku, buat nota dan kemudian cuba hafal.

Cuma untuk si Faris, sebab mungkin masih cuba nak memahami konsep peperiksaan dan apa yang dikatakan sebagai masa untuk ulangkaji ni. Ye lah.. dia baru darjah 1. So kadang-kadang dia sendiri blur 'Nak kena buat apa ni?' Pernah dulu dia salin balik apa yang ada dalam buku teks at the same time langsung tak tahu apa yang dia salin. Sebijik-sebijik dia salin sampaikan page penerangan silibers pun dia salin.

"Dalam bab ini, pelajar akan dapat membezakan bla.. bla.. bla..."

Adeh!! Epic!

So hari ni, macam biasa, lepas dapat hafal sesuatu bab, Danish akan naik ke atas untuk 'tasmik' ngan Mummy dia. Lepas Danish, Faris pulak.

Cuma aku mushkil dalam tempoh prep yang sama dari lepas isya' sampai kul 11 malam, si Faris cuma dapat hafal 1 page jer.. ermm... apa yang dia buat masa prep tadi?

Ini yang aku jumpa atas meja dia..






Huh~!!

Dia publish komik rupanya!! Adeh!!!!

Post a Comment

0 Comments