Advertisement

Main Ad

Panduan Mengisi Borang e-Filing LHDN untuk Syarikat Enterprise | Cara Isi Borang Cukai Taksiran LHDN



Video Sebelumnya: Kenapa Peniaga Kecil MESTI Buat Pengesahan Pendapatan di LHDN | e-Filing for Beginners. (https://youtu.be/doCnxb3s6iw) On the next video nanti aku akan kongsikan apa perisian perakaunan yang banyak membantu aku untuk menguruskan akaun perniagaan aku walaupun semuanya diuruskan sendiri tanpa perlu membayar kepada accountant untuk buatkan akaun company kita. Aku dah cuba banyak perisian perakaunan sebelum ni tapi semuanya buat aku lagi pening dan akhirnya aku lebih selesa guna excel untuk rekodkan transaksi jualan iaitu aliran wang tunai syarikat aku. Tapi perisian yang aku maksudkan ni ia memang di design khusus untuk peniaga di malaysia dan selari dengan kehendak LHDN. Jadi bila kita generate report jualan, semua data-data yang dikehendaki orah pihak LHDN ketika kita mengisi borang e-filing semuanya telah ada pada ringkaran laporan tu tinggal kita untuk copy paste sahaja. Sangat mudah. So aku harapo korang boleh klick butang subscribe dibawah dan klick tombol loceng untuk notifikasi video aku yang akan datang. Sekian saja untuk video kali ini. Aku doakan semoga perniagaan korang success.. maju dan survive dengan jayanya di saat yang sangat mencengkam sekarang ni. Assalamualaikum dan see you on my next video. #LHDN #CukaiTaksiran #PengesahanPendapatan #BusinessTowardsDigital #e-Filing #DDAD

Post a Comment

0 Comments