Advertisement

Main Ad

Ingatkan Ada Khabar Gembira Dari Syurga...

Pagi tadi elok nak pergi kerja tayar belakang motor aku pamcit. Aku pump pun kuar jugak anginnya. Jam dah tunjuk pukul 8:15am. Lambat lagik aku hari ni karang! Tak! Aku takleh lambat. Tak terdaya dah nak bagi alasan dekat boss. memanjang motor problem, letey la. Last-last aku suh Yanie amik kunci kereta. Lunch karang baru aku balik settlekan hal tayar motor nih. Yang penting buat masa nih clock punch aku sebelum pukul 8:30am!!

Yanie hulur kunci sambil menyengih kat aku. Cam takleh nak dikontrol-kontrol lagik dah. For sure hal semalam masih berlegar-legar kat kepala dia.

"Yanie tak period la abang.." dia sengeh lagik.

"Abis tu kenapa? Apa masalahnya?" Aku bebuat tanyer sambil pakai kasut.

"Takde la... Ihik" Dier sengeh lagik.

"Dah la tu.. gi tidur dulu. Kang tengahari abang amik kiter gi klinik."

On the way nak gi kerja tuh 170km/j aku tekan. aku kena sampai opis dalam masa 10 minit plus dengan masa untuk cari parking. Parking kat MOSTI antara menda paling susah nak dapat gak. Tu antara sebab lain aku tak pernah berminat nak drive gi kerja. Mujurnya sempat gak aku punch kul 8:30. Tepat-tepat pulak tuh. Kalau aku berenti kejap korek idung je pun tadi sure dah short seminit! Fuh~! So close man!!

Kul 11:30am aku balik. First aku settlekan motor dulu hantar gi workshop. Kul 12:30tgh siap. Releks-releks jap terus chargas gi klinik kat precint 8. Kebetulan orang takde, so takdelah kena que panjang. Sampai jer, tunggu jap isi borang terus doktor panggil. Aku masuk sekali. Nak tahu gak..

Lepas Yanie story sikit-sikit kat doktor india tuh dia nyer kronologi, terus doktor tuh buat assumtion,
"I think you pregnant. Tu memang antara tanda-tanda seseorang itu pregnant" Yanie tambah excited. Tapi doktor suggest untuk buat pregnancy test. But kena bayar RM25, sebab tu takleh claim untuk Lion Group nyer insyurans. Kebetulan pulak aku tak bawak cash.

"Nak buat ke abang?"

"Yanie rasa?"

"Yanie nak buat.."

"Ermm.. Yanie tunggu sini, abang gi withdraw duit jap kat BCB" Mujur la BCB just around the corner!

Balik jer aku tengok doktor tengah check Yanie nyer blood pressure sambil explain dier nyer condition sket-sket. Aku duduk bebetul depan doktor.

"So macamaner doktor?"

"Tak pregnant." Dengar tak dengar jer katanya. Taku tanyer sekali lagik

"Camaner?"

"Bukan pregnant. Kemungkinan masalah hormon bla.. bla.. bla.." Pas tu dier explain sket pasal ubat itu ini. Aku perasan Yanie tak bercakap masa tu. Senyap jer. Masa aku bawak dier keluar jer dari bilik doktor tuh air mata dier terus keluar takleh ditahan-tahan lagik. Erm... Aku faham camaner dier rasa. Sure frust giler.

"Alah... tuk sah cayer cakap doktor tu.. dia bukan tuhan...." dan Yanie terus juga menangis.......

Post a Comment

3 Comments

  1. nak baby.. nak baby.. nak baby.. :P

    ReplyDelete
  2. Tkder rezeki lagi...sabar eyh..

    ReplyDelete
  3. mamat lak yg excited..huhu, lek la baru 2bulan..nnt adela..

    ReplyDelete