Advertisement

Main Ad

Khabar Gembira Dari Syurga...?

Semalam macam biasa aku tunggu Yanie balik. Aper jer lagik yang aku buat melainkan mengadap depan komputer sambil tengok download progress file-file torrent aku ni. 

Dalam pukul 1:15am dia sampai. Menangis terus peluk aku. Apasal nih sayang? Saper buli sayang ni? Meh cakap abang. Biar abang korek pankreas dia!

"Abang... takde baby..." Muka dia masih lagi disembamkan kat dada aku. So skang aku dah paham aper masalah nyer.

"Dah takde rezeki.. nak buat camana.." dia nangis lagik. Aku usap rambut dia.

"Adalah tu sebabnya Allah taknak kasi kita baby lagik..." sambung aku lagi. Memang aku tahu yang dia excited giler sejak kebelakangan nih biler period dier datang lambat. Tambah pula bila aku suka sangat menyakat kata yang dia pregnant. Pantang dier kata dier pening sikit jer terus aku 'sudi' kater dier pregnant. Tapi biler aku cakap macam tuh biasanya dia akan cover kata,

"Takdelah.. Yanie tak nak taruh harapan tinggi sangat, takut nanti frust" But deeply inside, aku tahu dier sendiri takleh nak tipu diri sendiri. Aku? Aku terima jer apa yang Allah takdirkan untuk aku. Kalau ada, adalah. Kalau takde, maka takde lah. Tanggungjawab aku sekarang untuk menenangkan dia.

Dekat nak tidur, dia datang kat aku semula.

"Abang... Yanie peliklah.."

"Kenapa?"

"Dah takde darah.. kuar sikit jer." Dan jam tu jugak terpacul kat mulut aku..

"Hah.. tu tanda Yanie pregnant ar tu..." Ahaks~!! Apa-apa pun, esok kena bawak dia gi klinik. Pregnant ker tak ker, belakang kira!

Post a Comment

0 Comments