Advertisement

Main Ad

DAY 5 - Beginning of the terrible journey

DAY 5 Sunday. 23rd March 2003. Ajak Aie datang rumah. Aku mintak tolong dia potongkan rambut aku. Esok nak pergi Giant nih. Kot-kot la terus kena interview, manalah tahu. Potong pendek terus. Cam budak tingkatan 4 jer. Aku dah tak pikir sangaat pasal rambut dalam My best friend, Aiekeadaan macam ni. Walaupun dulu pernah gak pasang cita-cita nak simpan rambut sampai paras pinggang. Hish! Tak tahulah biler termakbul hajat tuh. Lepas potong rambut, kitorang duduk dalam bilik jer. Aie pun aku suruh overnight kat sini jer malam ni. Ale-ale budak bilik depan yang 2 lagi tu balik. Memang aku sendiri pun belum pernah jumpa dengan diorang. Sebab masa mula-mula aku datang sini hari tuh diorang balik KL. "Hai… meriah la pulak rumah aku malam ni?" dengar diorang cakap kat luar. Bunyi seakan menyindir pun ada jugak. Aku buat-buat tak perasan. Aku tak nak Aie berasa hati pulak nanti. Tak tahulah sama ada dier dengar atau tak. Otometik kepala aku set yang bebudak rumah nih jenis tak suka kalau bawak masuk orang luar datang rumah. "Mas. Bebudak rumah ni stail takleh bawak member datang rumah ker?" "Isk, takde lah" "Bis tuh yang diorang sound macam tu tu?" "Ntah?" gitu pulak dier jawab. Isk! Segan giler plak aku ngan Aie.

Post a Comment

0 Comments