Advertisement

Main Ad

DAY 6 - Beginning of the terrible journey

DAY 6 Monday. 24th March 2003 Hari ni aku bangun awal. Banyak mender nak kena settlekan hari ni. Nak gi print resume, hantar kat Giant, then nak turun KL pulak, amik proessor komputer yang hantar claim warranty hari tu, pas tuh nak gi pulak KLIA jemput Yanie. I miss her so much. Tapi dalam keadaan aku yang masih macam ni? Ntahlah. Ermmm... pack giler shadule hari nih. Lepas mandi-mandi, sempat aku repair sket apa yang aku type dalam resume aku semalam. Pas tu baru gi CC Matrix (kat section 7), print. Buat fotocopy sijil-sijil tak laku aku yang 2,3 keping tu. Mujur aku siap terus pakai slack ngan kemeja. Kalau tak memang tak sempat nak balik salin baju. Terus rushing gi Giant. Resume aku, dia suh tinggalkan jer atas meja receptionist tuh. Erm... diorang tengok ker tak nanti resume aku tuh? IpinSettle tu aku singgah makan dulu. Ale-ale mak call, bagitahu yang Ipin turun KL. Nak mintak aku tolong gi ambik kat medan MARA kul 1:30 tengahari. Tengok jam, dah pukul 12. Isk!! Dah tahu nak turun, apasal tak call pagi-pagi tadi? Ni dah sampai baru nak call. Bengang aku. Dah semua plan aku kena rombak semula. Terus balik, mandi-mandi, pecut KL. Sampai Medan MARA dalam pukul 2:15 petang. Kalau ikutkan takde la lambat sangat. Lewat dalam sejam jer. Takkan tak boleh tunggu kot? Memusing pulak cari dia. Sampai ke Pertama Kompleks aku cari, takde. Call rumah, Ngah angkat. Dia kata baru jer tadi Ipin call. Memusing lagi cari dia. Sampailah dekat pukul 3 lebih, Long pulak call aku. "Dee. Ipin dah sampai. Ambik dia dekat Wisma Safuan." "Long dekat mana ni?" Aku tanya dia. "Long kat Sg. Besar lagi ni..." Uik. Masa tuh jangan cerita la bengang nyer aku. Dah kalau tak jemput, yang gi suruh Ipin pergi Wisma Safuan tuh buat aper? Tunggu jer la kat sini. Ingatkan kot la dia ader kat Wisma Safuan. Long selalu macam nih. Kalau dia buat plan, sure dia anggap macam orang lain ni takde plan sendiri. "Dee sibuk ni Long. Ni karang nak gi ambik Yanie pulak kat KLIA." "Ermm... kalau dah sibuk tak payah la! Biar jer la Ipin tunggu kat situ sampai Long datang." lain macam jer dah bunyi cakap dier. Marah? Aik? Saper yang sepatutnya marah nih? Sekarang aku bengang dengan Ipin pulak. Dia pun satu bangang. Kejap suruh aku ambik. Kejap suruh Long. Aku dengan Wisma Safuan pun tak tahu rentang mana nih. Isk! Bertuah betul!! Memang nak kena maki nih. Ikutkan hati memang aku nak lantak kan jer. Tapi nanti kuarlah pulak cakap belakang yang kononnya aku ni langsung tak leh nak mintak tolong. Itu yang aku tak nak dengar. Redah jugak cari Wisma Safuan. Sesat-berat aku dibuatnya. Dah jumpa Wisma Safuan, mengelalah pulak cari Baitul Uk'wah (kedai Long kerja). Betimpa-timpa susah aku. Hari dah petang. Ni karang ntah sempat ke tidak nak gi Plaza Low Yatt. Dekat ½ jam melilau, baru jumpa. Rupanya tingkat 3 kedai tu. Nampak Ipin tengah releks kat dalam. Bara betul aku. Kat situ jugak aku sembur. Turun bawah gi minum aku sembur lagik. Dia senyap jer. Aku dengan penat, lapar, jangan cerita lah. Tapi bengang punya pasal tak kira dah semua tuh. "Aok tunggu la Long! Dee nak gerak. Hari pun dah nok hujan dan nih. Banyok lagi kerja." Aku blah macam tu jer. Salam pun tak. At least biar dier tahu aku tak suka tindakan bangang dia tuh. Lain kali biar dia pikir sebelum buat memender. Yanie. My Lil' sweetheart. Ahaks!Settle ambik processor komputer kat Low Yatt, terus gi KL Central, ambik KLIA Transit. Burn RM20 kat situ jer. Sampai dalam pukul 7. Yanie kata dalam kul 9 dia sampai. Excited gak. Dah lama tak jumpa dia. Ntah macamana keadaan dia skang nih. Tak tahu pulak flight dier delay. Nak tak nak kena tunggu la. Dalam pada tu sempat gak aku hitung-hitung duit yang tinggal dalam poket aku. Perut berbunyi. Lapar. Last aku makan pukul 12 tengahari tadik. Takpe. Tunggu je la. Kang makan sekali je dengan Yanie. Kul 10 malam baru dia sampai. Tak gi memaner pun. Duduk jer kat airport tuh sementara nak tunggu pagi, naik train first esok. Blanjer dier makan McD. Malas nak berkira sangat. Bukan nak tunjuk yang aku banyak duit. Tapi dah memang itu jer tempat makan yang ada, dan aku memang lapar. Tambah pulak dier sendiri tengah kering. Dah la kena denda sebab baggage overload. Dan yang paling aku tak nak, aku tak nak pisang berbuah dua kali! 

Kamus aku 
rentang = bahagian 
lantak = biarkan
sembur = maki hamun, sumpah seranah etc.
memender = apa-apa

Post a Comment

0 Comments