Advertisement

Main Ad

DAY 9 - Beginning of the terrible journey

DAY 9 Thursday. 27th March 2003 Bagun hari dah petang. Aku pun tak sure pukul berapa. Dalam 3 lebih kot? Maz takde. Ada kelas gamaknya. Lebih kurang dalam kul 4 petang, kitorang kuar makan. 

Tetengah makan tu Yanie call. Cakap ader kerja untuk Ipin kat medan selera perint 8. so kalau boleh, on the spot gak dier nak bawak Ipin gi tempat tuh. Dengan sehelai sepinggang, aku hantar Ipin sampai kat proton section 27

 "Takper. Pakai arr dulu apa yang ada. Esok lusa Dee hantor baju untuk aok" 

Ermm... dengan selamatnya Ipin, bermakna beban masing-masing dah kurang 50%. Dengan duit yang tinggal sekarang ni, memang susah nak survive 2 orang. Sorang pun belum tentu dapat bertahan dampai bila ni. Ada baiknya dia amik je kerja tuh. Rumah dapat, duit poket pun tokey bagi RM10 sehari. Pas tuh hujung bulan dapat lagi RM500. kira dah cukup bagus dah tuh. 

Aku perasan mulanya cam berat hati gak dia nak pergi. Takut gamaknya. Maklum arr. Dia bukannyer tahu apa tentang keadaan kat sana. Tapi lepas aku support dia, nampak dia ada semangat semula. Ermm... aku? Aku pulak skang nih!! Huh~!!

Post a Comment

0 Comments