Advertisement

Main Ad

DAY 8 - Beginning of the terrible journey

DAY 8 Wednesday. 26th Marh 2003 Hari hi memang aku tak dapat nak buat kerja lain lagi. Ikut macamana pun, aku kena settlekan dulu hal Ipin ni. Kalau tak alamatnya dua-dua la melingkup. Aku dah mula fobia nak belek wallet tengok berapa duit yang tinggal. Orang Giant pun takde call aku untuk interview. Bawak Ipin dari kerja kat CC. ada satu jer yg nak pakai pekerja. Tapi murah sangat bayarannya. Dua ringgit jer sejam. Memang takleh nak survive kalau macam tuh. Makan hari-hari lagi. Rumah pun diorang tak sediakan. Camaner nak carikan kerja yang boleh sediakan rumah. 

Ipin kata ada Abang Mat tuh pernah ajak jaga dia kat PJ. Aku suruh dia call abang Mat tu. Orang tu suruh dia gi cc kat Desa Pandan. Kebetulan Yanie pulak call. Beria dia nak ikut biler kitorang kata nak gi cari kerja untuk Ipin. Terus pergi sekali. Kelang-kabut jugak mencari CC yang Abang Mat tu cakap. Masing-masing have no idea kat mana tempat tuh. Dua tiga kali jugak la Yanie kena marah ngan aku. Sebab kebetulan dia yang drive. Kesian. Aku bukan nak marah dia sebenarnya. Cuma aku sendiri blur dengan keadaan aku sekarang. Pressure kot? Sampai jer, Abang Mat tu takde. Anak dia jer yang jaga cc. Kerek la pulak budaknya. Macam bagus jer. CC takde la besar mana pun. Dier kata dia akan call kalau nak pakai orang. Uik? Pulak! Aku tak nampak ader peluang pun kat situ. Ermmm... come on... idea!! Idea!!!

Post a Comment

0 Comments