Advertisement

Main Ad

Ketenangan yang tiada bandingan

Cuti aku 2 minggu. Tapi boleh stay kat kampung 4 hari je. Arghhh!!! Frust giler rasanya. Nak buat camana, Yanie punya cuti banyak tu je. Besok dia dah start kerja. Nak tak nak aku simpan cuti aku untuk bertapa kat depan PC je la nanti. Ah! Tu pun alrite gak tu. Ahaks!!


Kat Chini aku rasa tenang sangat. Duduk kat belakang rumah. Ada pangkin kat tempat mak bercucuk tanam. Sejak kedai jahit yang dia sewa dulu dah diambil balik dek tuan dia, mak menjahit kat rumah je. tak banyak sangat tempahan. So masa yang terluang dia gunakan untuk bercucuk tanam. Bast duduk kat belakang ni. Angin kuat. Ader buai. Hehehe.. Rasa nak balik kecik pun ada. Tenang sangat. Aku lupa kat office, lupa kat kerja-kerja aku, lupa segala masalah aku, lupa pada kelang-kabut hidup aku, lupa pada diri aku yang selama ini dah hampir lupa siapa diri aku.

Plan nak balik kolumpo pagi, aku drag sampai ke lepas Zohor. Tok ngan Teh nak tumpang. Teh nak balik UiTM, Tok pulak nak gi rumah Mak Nik kat Puchong. Tak kisahlah siapa pun yang ikut sebab aku tahu tetap aku jugak yang jadi drebarnya. Ahaks! Here we comes Putrajaya!!

Post a Comment

3 Comments

  1. uik beshnyer naik buai..teringat zaman bebudak dulu naik buai...ahaks!! tp buai ni cam yg dlm Bawang Putih Bawang Merah tu jer..hehe

    ReplyDelete
  2. haih! betullah tu! cuma besanya kiali ni yang naik menyanyi tu adalah 2 biji bawang besar!! Hahahhahahaha

    ReplyDelete
  3. muahahahahaha...

    ReplyDelete