Advertisement

Main Ad

Jawapan kepada statement 'Tiada Jihad di Palestin'

Isu ni timbul apabila Al-Fadhil Ustaz Idris Sulaiman - Ahli Majlis Syura IImuwan Muda Malaysia(ILMU) mengeluarkan kenyataan yang mengatakan tiada jihad di pelestin. Beliau juga dalam videonya yang lain turut mengatakan kematian pejuang di syiria dan palestin mati yang sia-sia iaitu mati katak dan nasihat yang baik adalah supaya mereka meninggalkan palestin.

Kepada yang belum menonton videonya boleh lihat dibawah.


Lantaran dari 'kenyataan pelik' dan tak masuk akal ni dari seorang yang bergelar 'ilmuan' ini, maka tampilnya ustaz-ustaz lain untuk turut memberikan kenyataan balas.

Antara yang paling awal memberikan respon adalah Ustaz Salman Ali yang menjawab soalan mengenai fatwa 'tiada Jihad di Palestine'.



Kemudian Datuk Dr Mohd Asri Zainal Abidin (Dr Maza) pula memberikan pandangan beliau.



Tuan Guru Syeikh Muhammad Nuruddin pula tampil menjawab isu yang sama.



Ustaz Azhar Idrus pula membidas kenyataan tersebut.
 



Kemudian Mufti Perlis, Dr. Juanda Jaya juga turut tampil mengulas tentang isu 'Tiada Jihad di palestin' ini


Eh.. tak cukup dengan tu, dia masih pertahankan kenyataannya dan penilaian akal beliau sebelum ini dalam sesi ceramahnya yang lain.


Aku rasa masalah utama Ustaz Idris Sulaiman ni kerana dia 'buta sejarah' dan 'terlalu taksub' kepada 'kehebatan Israel' yakni musuh Islam yang nyata sampai dia buta dalam melihat kehebatan-kehebatan pejuang-pejuang Islam di Intifada, para Mujahideen, Al-Qasam dan lain-lain.

Kalau setakat duduk depan tv tengok berita di TV3, jangan keluarkan pandangan seolah-olah anda telah masak dengan situasi dan keadaan di Palestin. Jika kita nak tahu bagaimana keadaan sebenar yang berlaku di Palestin... maka kenalah dengar cerita dari orang yang telah pergi kesana.
Tengok 2 video dibawah. dan kalian akan dapat lihat yang kita sebenarnya sedang menuju kejayaan!

 


Prolog telah tamat. kini dah masuk ke epilog. kita sedang menuju ke fasa kemenangan dan penyatuan. CIA telah memulakan kajian bagaimana untuk menghadapi dunia tanpa Israel. InsyaAllah kita sempat untuk pergi me Masjid Al-Aqsa dengan penuh kemuliaan.

Post a Comment

0 Comments